dimarts, 7 de novembre del 2006

Xenofòbia

Em fa l’efecte que en moltes crítiques de gent independentista contra la presidència de José Montilla hi fa tuf de xenofòbia, i això no m’agrada gens. Jo criticaré el programa d’aquest Govern si no m'agrada, també criticaré el fet que el president no sàpiga parlar prou bé el català –perquè els funcionaris públics n’han de saber, i ell és funcionari públic des de fa molts anys–, el criticaré perquè em sembla molt nacionalista espanyol cada cop que parla, criticaré que el seu partit sigui una sucursal d’un partit de Madrid, criticaré que no hagin avisat del que pensaven fer –havien donat a entendre que no repetirien la mateixa fórmula, i ara s’ha vist clarament que tenien decidit rodar Tripi 2: Fot-li Que No Ha Estat Res des d’abans de les eleccions–, els criticaré quan em sembli que en aquest país hi ha uns pactes clandestins que funcionen amb un secretisme molt poc democràtic –en canvi, no els critico pel fet d’haver aplegat una majoria de vots de cara a la investidura, perquè això és el que diu la llei que cal fer per ser president–, criticaré les coses que no facin bé ell i els seus consellers, criticaré les lleis que no compleixin –que són moltes, ja abans de començar, com ara les precampanyes electorals que la llei electoral prohibeix explícitament, i això és des de sempre, però ara governaran ells i els tocaran a ells les crítiques... i a nosaltres el creure, també com sempre–, criticaré moltes coses, però no criticaré mai el fet que el president es digui d’una manera o d’una altra ni que hagi nascut aquí o a la Xina. Puc fer una mica de broma sobre el tema a partir del que ells mateixos han dit –va ser el mateix PSOE qui va fer el raonament que aquest era un candidat "autèntic", del poble, un "català per voluntat pròpia"–, però m’és ben igual la seva procedència, i això que jo tinc cognoms catalans fins a la nit dels temps –l’únic Fernández que hi apareix és de començament del segle XIX. I em sap molt de greu que hi hagi una minoria de catalans que no ho vegin de la mateixa manera.

I a veure si tots plegats engeguen el govern i l’oposició d’una vegada i s’acaba tot aquest brogit de la política partidista i tenim una temporada de vida normal, que m’agradaria parlar d’altres coses –potser també polítiques, però no de la politiqueta aquesta dels partits, que odio profundament– i fa temps que no puc fer-ho.


(Busquen pis)
(Per què El vigilant del far?)
(Per què no hi ha comentaris al bloc?)